fredag 1 maj 2009

Det är tungt nu...

Berg- och dalbana kan man säga. Frösöker att vara ledig i helgen, måste deklarera och sånt bara. First thing in the morning så det slipper att tynga mig.
J blev uppsagd för 2 v sedan. Suck. Får se om han får sin lön i maj eller om den dröjer...
Jag förlängt vikariat? Ja kanske 2 v. Yey, dags att börja söka jobb igen.
Semester? Första gången med betald semester sedan 2001 - då jag tog en hel vecka för att åka till Tyskland på festival - oj vad utvilad jag var. Konstigt att man är trött. Ansökt om 3 v men slutar jag då jag ska sluta så känns det onödigt, Bäst att ta ut pengar istället. Men vill inte hamna i någon ond cirkel med korta förlängda vikariat hela tiden. Usch.

Ja, man bli lyckligare av pengar. För att slippa den där oron, betyder väldigt mycket.

Nu blir det nog Ice Storm. Härlig depp-film.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej du!

Trist med jobbsituationen... Jag har just fått jobb, det är grym ångest att gå hemma och inga pengar ha, usch och fy. Hoppas att det löser sig för er, på nåt sätt har det ju alltid gjort det!

Kram och lycka till