lördag 14 augusti 2010

Storytel

Jag är Buzzador och har nu testat Storytel, ljudböcker till telefonen. Jag har nu lyssnat på Per Morberg härliga berättelser om hans liv. Recept funkar inte riktigt som ljudbok så det är bara hans berättelser.

Appen funkar helt OK, jag som läser böcker rätt sakta uppskattar det, men det är lätt att störa sig om det är "fel" berättarröst osv. (Men det är ju min allmänna inställning till ljudböcker, inte till Storytel.) Och om man somnar har man ingen aning om var man var. Men på Storytel kan man klicka i Zzzzz på t.ex 5 min eller 60 min, vilket är väldigt bra!

Utbudet är rätt brett. Storytel är fortfarande nytt och de jobbar hela tiden på att utveckla det! Vi får se om det kommer bli en sorts Spotify.

Här kan ni testa Storytel för en billig penning, ni får 2 ljudböcker! iPhone eller Android (modell 1.6 eller nyare, dock inte Sony Ericsson x10 mini).

Abonnemang hos Storytel kostar 89:- för ett single = 1 ljudbok/månad. Unlimited kostar 169:-, vilket jag tycker är rätt dyrt, tyvärr. Att lyssna på musik kan man göra oftare än lyssna på bok, tycker jag. Jag kan ha musik i bakgrunden när jag jobbar, men bok skulle jag inte hänga med i alls.

Om du vill bli Buzzador, då du får testa produkter och tjänster utan kostnad klicka HÄR. Mitt användarnamn är ingy, man får även poäng för att rekrytera andra. Det kostar inget att vara Buzzador!

Inga kommentarer: