söndag 16 januari 2011

Kläder

Eftersom vi hade en enorm och en stor klädkammare i förra lägenheten så har jag en hel del kläder att förvara på något fyndigt sätt i den nya. Mycket skänktes och kastades som tur var, men det jag saknar och hade planerat är en IKEA Malm byrå. Men jag har inte vetat hur det skulle få plats i sovrummet... Tills nu! Woho, äntligen en lösning! Just nu delar vi på en, som tidigare, men jag har 4 påsar med kläder som står och väntar. Som är i vägen när jag ska gå och lägga mig, när jag ska gå upp och när man ska dammsuga. Sen är det ju det där med att man inte har någon bil... Det gör saken lite krångligare...

4 kommentarer:

Elin sa...

Feng sui på kläder! Kasta allting som du inte använt på över 1 år! Man behöver bara en hårfärgnings/målartischa, bara ett par skruttbyxor att hänga på landet i, "urväxta/bra att ha/men kaaanske i framtiden" kläder som inte använts på över ett år (dvs varken denna vintersäsong eller förra) kommer med stor sannorlikhet inte användas nästa heller; bort med dom!

Elin sa...

... eller skänk, det är ju ännu bättre. Men ut med dom ur bostaden!:)

Löpning & Livet sa...

Känner verkligen igen det där.. Vi måste verkligen skaffa en STOR byrå till, speciellt mtp att det snart blir en till här som antagligen kommer bli överröst med fina små kläder :)

hoppas ni trivs bra i nya lyan iaf! såg lite bilder från nyår och det såg ju fint ut :)

ingy sa...

haha, ja det lär bli en omgång rensning till! vill dock ha min byrå först ;) det är en massa nya klöder som väntar på att användas :)

Andréa: köp en Malm-byrå på IKEA! de är som narnia och garderoben ;) enormt rymliga är de!

trivs superbra! frustrerande att vi får vänta på vardagsrummet bara. vill komma iordning NU! ^_^ hoppas ni trivs också?! :)