söndag 20 februari 2011

Äntligen!

Äntligen har vi varit på IKEA! Lördagen började med att jag och katterna väcktes av två smällar kl 6, ingen aning vad det var men jag kunde inte somna om... Sedan dop i Klockaretorpet kl 10, fotade och minglade med folk man känner igen sedan tidigare. Träffade även gudmodern som är bruden jag fotade i somras. Bruden som i bröllop. Hon var höggravid!
Lånade sedan bil och åkte till A & E i Linköping och fikade. Träffade lilla Maya (jack russel) som hunnit bli 2 år, tiden går fort. Så fin o söt! Trängdes bland folk och kollade våra nya idéer om inredning. Vissa saker gick bra, vissa sämre. Den svarta Malm-byrån har utgått i svart... Suck. Så det blev en vit, inte helt knäppt då hela vårat hem går i svart och vitt med oftast röda detaljer. Släpade grejer till bilen och hade tur som fick in allt.Var lite orolig där... Ett nytt vardagsrum blev det också. + en efterlängtad Expedit-hylla! J var duktig och monterade hyllan under kvällen medan jag diskade det nya porslinet. Stereotypt? Ett avsnitt av OZ var det jag orkade med sedan däckade jag som en stock.
Idag vaknade jag 7, suck. J monterade byrån medan jag sprang till vinden och till sorteringen med papp m.m. Ett försök att måla skavanker på väggen också, men det måste göras om, mer färg. Fikade hos brorsan och fotade nya familjen för annons på bebis-sidan i NT. Torkade rent byrån och sorterade 4 påsar med kläder och lade i. Fullt blev det men ordning och reda! Tacos med lammfärs och nu ska jag däcka. Som vanligt börjar min helg kl 18 på söndagen. Damn it. Hoppas nästa helg blir lugnare... Men jag är väldigt glad att vi kan börja få ordning!

Och... grattis till Martin & Andréa som i fredags fick en liten pojke!

Inga kommentarer: