måndag 8 augusti 2011

Dove Intense Repair Express Intensivbalsam



På senare år har jag börjat använda dyrt schampoo och balsam/inpackning och andra diverse krämer då mitt hår är väldigt blekt. Det har tagit mycket skada, inte bara från blekning utan blött hår i minusgrader, ovänliga kammar, stress m.m.

Jag blev väldigt nyfiken att testa Dove Express Intensivbalsam när jag fick erbjudande om att vara med i den kampanjen som Buzzador. (här kan du själv bli Buzzador). De produkter jag provat tidigare av Dove har jag gillat och det skulle bli intressant att testa om de lyckas med en balsam som har inpackning i sig. Och man ska bara använda det i en minut?!

+
Håret luktar gott, jag har inte känt något speciellt.
Det behövs bara en minut, vilket är väldigt bra då man sällan har tid att vänta i 10 minuter så att inpackningen ska verka.
Tappade inte lika mycket hår som jag brukar, när jag tvättade det.

-
Mitt hår blev inte något vidare glansigt.
Känns som att det återfuktar lite väl mycket för håret blir fettigt, så man måste tvätta det varannan dag, vilket sliter på håret.

Jag kommer inte att använda det dagligen, jag behöver mina andra produkter för att håret ska må prima, men däremot kommer jag att använda det på solsemestern i höst. När jag utsätter håret för stark sol, havsvatten och klor så fungerar Dove’s återfuktande av håret!

Inga kommentarer: