söndag 7 juni 2009

Blandade känslor

Jag mår väldigt schizofrent just nu. Jobbade halvdag i fredags, möttes av att jag missat information om att de flyttar Skånekontoret upp till oss = massor av mina kära arbetskamrater kommer inte attjobba kvar. Jättetråkigt. Efter det hade jag lönesamtal, vilket jag inte skulle få eftersom jag har vikariat, så det var ju nice. Då sa chefen att jag får förlängt året ut! Woho! Jävligt skönt att slippa oroa sig för det, särskilt under semestern. Vara ledig i 3 v för att komma tillbaka och lämna över och sluta en månad senare. Nja.
Dock är J helt utan pengar, han såg inte ett öre av sin lön. Chefen är en lögnare och en räv. Har blåsten jävla massa folk och J lär inte få se sin slutlön nånsin.

Så känner jag mig gammal och orkeslös. Damn it. Yvonne spelade i E-tuna i fredags. Något jag sett fram emot sedan jag fick reda på att de skulle spela av Elin. Vi funderade på olika alternativ och att åka dit och bo på hotell och göra en riktig kväll av det. Men så blev J av med jobb och lurad på lönen så det skulle bli bil. Jag är den med körkort. Trött. Yvonne spelade kl 23. Så ska man försöka hitta parkeringsplats blend alla Rix FM'are och allt folk. I en stad jag inte satt min fot i på nästan 10 år. Hade det varit soligt o vi hade varit ett gäng så hade det varit lättare att åka. Vi var inte pepp tillräckligt.
För att citera Elinor: Mitt tonårsjag hade hatat mig.

1 kommentar:

elin sa...

Men det är ju fullt förståeligt att ni inte pallrade er hit med de omständigheterna. Jag skulle stanna hemma och spara in pengar om jag inte visste när pengarna skulle komma in nästa gång! Även fast det inte hade behövt bli dyrt alls så hade jag nog dragit mig för det med.