tisdag 15 december 2009

Äntligen...

... har jag sett The Deer Hunter. Wow. Vilken film! Måste roa mig med något kände jag när jag är hemma och är sjuk idag också. 3 timmar tung film, som legat och väntat länge.

Jag hittar inte ett fel. Snyggt filmat. Grymt skådespeleri. Christopher Walken och Robert De Niro, de är verkligen värda sina karriärer. De har verkligen lyckats med känslan och hur olika personer reagerar på krig. Fy fan. Det var inte alls många krigsscener i filmen, men det som var fick mig att må riktigt dåligt. Väldigt gripande och jag vred på mig hela tiden och önskade att scenerna skulle ta slut. Jag hade många idéer om hur filmen skulle skulle och vad som skulle ske, men helt rätt hade jag inte. Jag kunde inte sitta still och jag blev nervös. Mycket bra betyg! Och nej, man kan inte korta ner filmen och nej, den var inte för lång.

5 av 5.

Inga kommentarer: