lördag 5 december 2009

Woho, poäng till mig!

Samtal till VD'n för bygget. Trött på att inte få sova på mornarna och blev väldigt arg när jag väcktes i torsdags av en grävmaskin som grävde upp asfalt 30 min från min kudde. Suck. Påpekade deras arbetstider och de förbannade strålkastarna som lyser in i vårt kök och sovrum dygnet runt! 24/7! Gah. Det finns ingen anledning till att de är på dygnet runt och att de börjar vid 5.30 är lite väl tidigt höll han med om.
Fredag: de körde fram maskinerna (... vaknade ju av det dock) och stod med dom avslagna(!) och väntade till 6.30 innan de böjrade! Tjoho! Och när jag kom hem från jobbet hade de stängt av de höga strålkastarna och satt över reklam-skynken runt hela bygget. Så att inte lyset är riktat in till oss. I rule!

Nu var det bara det där med hyreshöjningen...

Inga kommentarer: