torsdag 10 april 2008

Birro - LIVE

Jag har sett föreställningen tidigare, för ganska exakt ett år sedan. Min mamma gillar Marcus starkt men lyckas alltid missa hans föreställningar för de är alltid under hennes kvällsveckor. Men inte denna gång. Dock min kvällsvecka, men jag tog ledigt när hon ville följa med. Blev dessutom bjuden! Tack! Mamma behövde skratta efter att tidigare idag varit i Arboga på minnes sättning eller vad det heter. Mormor skulle blivit 90 idag. Så det har varit en rätt blandad dag, men kul att hon fick avsluta dagen med ett gott humör.

Anyway, som sagt, jag har sett LIVE tidigare och jag mindes det mesta. Ändå skrattade jag lika mycket denna gång. Jag harfortfarande kramp i käkarna! Klockrena saker som ALLA känner igen sig i. Skrämmande rätt i saker som man gör och tänker när man , faktiskt, växer upp. Man är inte samma mörka tonåring, fast man hävdade att man minsann ALLTID kommer att vara sån. Se, min tuppkam fick säga hej då förra året. Jag orkade inte fixa med den längre. Och ork när man var yngre när det gällde utseende och stil fanns hur mycket som helst en gång i tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så. Fast jag har aldrig varit särskilt bra på att hålla på att pyssla med mitt utseende, tröttnar för fort. Blir jämt lika imponerad av dagens gymnasiekids som knallar till skolan vid kvart i åtta i perfekt sminkning och uppsprayat hår och noga utvalda kläder... De måste ju ha gått upp vid halv sex på morgonen och så sägs det att dagens tonåringar är lata! :D

ingy sa...

Under min goth-tid så gick jag upp astidigt för att fixa allt. Men ibland var håret perfekt när man vaknade och jag minns att jag sa till min mamma "Vad bra det är att lyssna på Cure för jag slipper fixa håret". ;)

Men nu gör man mycket för att sova lite längre... Hehe.