tisdag 15 april 2008

Jobb, jobb, jobb

Sov inte bra alls natten till måndagen. Vände på dygnet i helgen och hade svårt att somna. Vaknade vid 5 på morgonen då fiskmåsarna härjade utanför. I en evighet. Sluggo tyckte det var väldigt intressant occh hoppade upp och ner i fönstret och ner i vår säng. Suck.
Så tar det 25 min att gå till jobbet, segt värre en tidig måndagsmorgon efter dålig sömn. På förmiddagen frågade bossen om jag kunde jobba över. Marie var sjuk. Gick ju 2 h tidigare i torsdags så då kund ejag jobba in det. Pust. Men det är nice med pengar. Ett nödvändigt ont. Och väldigt trevligt när man har gott om det. *s*
Så vckan började med ett pass på 10 h 15 min. Helt borta i huvvudet när jag kom hem. Hade dessutom promenerat hem, såg knappt avståndet på bilar och dylikt. Flyttade fram tiden idag så jag jobbade 10.30-18.30, imorrn är det kvällspass som gäller för en är ledig. Men på torsdag ska jag lära mig nya saker och få gå dagtid på riktigt. Äntligen!

1 kommentar:

Anonym sa...

usch påminner och transcom.... när man jobbade kväll antingen till 19 eller 22 3 av 4 veckor och sen fick en dagsvecka när man slutade fyra men då jobbade man oftast helgen däremot. eller när det sen förbättrades till varannan dag och varannan kvällsvecka men då la dom jävlarna mera helger och alltid på dagsveckorna. lediga helger när man slutar 19 eller 22 och sen börjar 7.45 på måndagen igen blir inte mkt att hänga i granen.... skönt att jag slipper det numera! :P