måndag 7 april 2008

Vikariat = inkomst

Tjoho! Nu när alla sparkonton är barskrapade har jag fått ett vikariat! Dock tillbaka till DHL för en 3e gång tror jag. Men det är t.o.m augusti och varannan vecka kväll varannan vecka dagtid. Känns bra! var snack om att det bara skulle bli kväll; 12-20 och det kändes väldigt deprimerande. Aldrig sluta tidigt under våren och sommaren för att sitta i gräset med vänner osv. Eller ta en after work öl (i mitt fall cider eller drink). Men jag vågade fråga och fick bättre än vad jag trodde. Jobba heltid igen då, kommer nog vara trött denna vecka.

Särskilt trött är jag idag eftersom vi såg Cloverfield innan vi gick o lade oss. Lite spänd o stressad var man. Tog med laptopen i sängen för att maila o det ledde till att jag googlade om denna N-blankett. Ingen bra idé innan sängdags. Tyvärr hittade jag en felaktig forumtråd där det stod att den skulle vara inlämnad den 2a april. Det var ett par dagar sedan. Det skulle betyda att jag får betala en massa pengar som jag inte har..! Iiiip. Sov oerhört dåligt men släpade mig upp med magont vid 8.30 och fann korrekta svar. Den lämnas in samtidigt som den privata deklarationen. Pust.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuu va skönt med lite jobb nu, vet hur det är med barskrapade sparkonton....men allt går ju om man vill...Hoppas allt e bra med dig.Måste nog försöka ta mig bort till era trakter snart...svårt nu när m,an ska börja jobba bara, vet inte riktigt tiderna. Kram Kram Carro

Löpning & Livet sa...

Grattis till jobbet! Förstår att det är tråkigt att inte bara kunna leva på ditt företag än, men det kommer säkert! pengar behöver man ju tyvärr.. känner allt för väl igen det där med barskrapade sparkonton, jag har inte ett endast öre på mina :( Till råga på allt verkar det som att jag måste börja söka nya jobb nu inför sommaren vilket inte är kul! nä, får nog börja ta tag i vårt företag ordentligt vi med nu..