onsdag 21 maj 2008

Lönespec

Började med att glo igenom noga att de inte missat mina timmar jag jobbade i april, innan jag började vikariatet och ja det fanns med. Flyttade spänt blicken till rutan med utbetalt belopp och var tvugen att gnugga ögonen... 21 500:-?! WHAT?! Sprang in till Jesper och sa att något väldigt fel har hänt. Jämforde mina tidigare och upptäckte felet. De 2 ob-timmarna jag jobbat som timanställd fick jag sammanlagt 10 600 :- för. Wow, inte illa, vad gjorde jag för underverk då? Sakta växte några horn upp men de försvann fort. Haha! Hade fått mail idag av lönekontoret och ja, de hae upptäckt felet. Det fanns 2 alternativ. Antingen betala in summan till deras konto eller dra av det från nästa månadslön. Nej tack. Jag vill bli av med allt så jag inte sitter med ynka 7 000:- nästa månad och känner mig fattig igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

auoch, nä det känns nog lika bra att betala in dom direkt isåfall! bättre jämnt fördelat än massor och sen lite.

länkade till tävlingen nu också, har sett hennes sida innan och det finns mkt fint. fast hon skulle behöva uppdatera bilderna lite, står bild kommer på ganska många!

Anonym sa...

ååååhhh vad det hade suttit fint med de pengarna förstår jag....men som sagt lika bra att betala tillbaka nu istället för att det ska svida senare...kram

Anonym sa...

nä precis, min mamma säger att jag är väl förberedd inför barn nu för min katt är precis som en unge :P men jag känner mig lite lätt avskräckt... huu....