torsdag 29 maj 2008

Uppdatering

* Pengarna finns på kontot, jag ka äntligen betala tillbaka skuld från mitt företag till mig själv.
* Tryckeritjänsten blev det inget med. Proffice ringde i fredags och sa att företaget kommit på att de är statligt ägda och måste då söka internt först. De hade tydligen hittat en dessutom. Damn. Det hade varit något!
* Fototjänsten blev det heller inget med. Skumt verkade det. Men jaja. Är väl så när det går mellan flera händer.
* Glada nyheter! På måndag börjar Jesper på nya företaget! Han har jobbat lite grann denna vecka och idag kom kontraktet. Allt såg bra ut så det skrivs på imorrn! Så skönt! *pust*
* Kollat med a-kassan igen och i höst är jag berättigad igen! Det är absolut inget jag hoppas på men det är skönt att veta att jag har pengar till mat o räkningar framöver. Så man kan unna sig nåt roligt för sparpengarna istället! Det är bara att söka söka söka! Man måste ha haft sitt företag i minst 12 månader när man blir arbetslös. När mitt vikariat slutar sista augusti har jag haft mitt i 12 månader och 2 veckor. Puh! Slippa oroa sig för det.
* Imorrn börjar mitt projekt med Horse Show. Har dock ingen aning om just nu hur det ser ut. Blir en lång dag imorrn och en lång helg. På lördag kommer Jespers föräldrar på hundutställning, sen lunch med mina föräldrar. På kvällen kommer Linda och Mich och då blir det InvadersLoose Lips!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt o va bakis när det e så fint väder juh...hoppas du piggnar till snart :) Kram

Anonym sa...

jag är så satans putt på a-kassan att man inte får studera om man har "för avsikt" att fortsätta med studier. jag hamnar mellan stolarna där verkligen, har avslutat en utbildning helt och hållet men visst, jag har sökt en annan men jag har ju inte en aaaaning om jag kommer in. jag skulle vilja känna nån som jobbade där och veta om dom kunde se (eller kolla upp) att man ansökt till nått eller om dom bara går på ens ord.... :P

Anonym sa...

"men skönt för dig att du har den tryggheten iaf om det blir rörigt i höst" skulle jag också haft med i föregående stycke :)